söndag 9 mars 2014

Vårvärme!


Nu är våren här med besked minsann! 
12-15 grader varmt ute och snön är borta. Tyvärr blåser det en hel del ute idag , det förtar känslan lite. Jag hatar verkligen när det blåser!
En trist sak till är att min rygg krånglar lite.  Så typiskt nu när man skulle vilja ligga på alla fyra i rabatten och klippa ner perennerna, klippa ner pelargonerna i växthuset, kratta i hönsgården, göra rent hönshuset.... Ja, listan är lång så här års, men har man som jag en dålig rygg som krånglar då och då så får man försöka anpassa sig till rådande läge. Lättare sagt än gjort på våren!!


Hittade första tussilagon på tomten idag!


Dottern plockade en liten bukett och ställde på köksbordet.


Dags att klippa ner pelargonerna i växthuset - om nu ryggen kunde vara med på noterna också...


Dottern hjälpte mig att rensa lite bland pelargonerna idag .


Krokusarna blommar i rabatten!

Och jag, jag avvaktar och väntar in bättre fysisk form.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar